Сьогодні освіта вже не підготовка до життя, а спосіб життя. Завдання
школи полягає у формуванні глобальної компетентності учня, необхідної кожній
сучасній людині для успішної життєдіяльності.
Розвиток системи освіти
в Україні визначається Конституцією України, Законами України «Про освіту»,
«Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний
заклад, Концепцією нової української школи. Глобально компетентні люди мають
застосовувати такі якості, характеристики і здібності, щоб не лише вивчати
навколишній світ, а й жити в ньому. Педагогам, щоб допомогти учням стати
глобально компетентними, потрібно не тільки розвивати ці якості у собі, а й
шукати способи їх розвитку в учнів. За експертними оцінками, найбільш
успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють
навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх,
працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти
іншими сучасними вміннями.
Потужну державу і конкурентну економіку забезпечить згуртована спільнота
творчих людей, відповідальних громадян, активних і підприємливих. Саме таких
прагне готувати наша школа. Центральне
місце в системі освіти належить середній школі. В школі ще можна вирівняти
дисбаланс у розвитку дітей. Світогляд закладається саме в сім’ї та школі. У
школі формується особистість, її громадянська позиція та моральні якості. Тут
вирішується, чи людина захоче і чи зможе навчатися впродовж життя.
Ратнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів забезпечує набуття дитиною
освіти за освітніми програмами початкової, базової та повної середньої освіти,
досягнення нею визначених стандартами освіти результатів навчання. Освітній
процес у нашій школі організований так, щоб забезпечити формування в учня
передбачених стандартами ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній
людині для її успішної життєдіяльності. Набути ключових компетентностей учні
можуть, беручи безпосередню участь в освітньому процесі на денній формі
навчання.
Педагогічний колектив школи вважає, що пріоритетного значення
в розбудові нової школи набуває завдання формувати в учнів систему
загальнолюдських цінностей – морально-етичних (гідність, чесність,
справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей) та
соціально-політичних (свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до
рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до
закону, солідарність, відповідальність). У центрі освіти має перебувати
виховання в учнів відповідальності за себе, за добробут нашої країни. У центрі
освіти має перебувати виховання в учнів відповідальності за себе, за добробут
нашої.